اطلاعات

اطلاعات

اطلاعات

اطلاعات

سه ابزار مفید برای بررسی کیفیت حریم شخصی در فیس‌بوک

سه ابزار مفید برای بررسی کیفیت حریم شخصی در فیس‌بوک


1829-facebook-privacy-setting-checker-tools

بسیاری از افراد دوست ندارند اطلاعات شخصی آنها در فیس‌بوک را عموم کاربران اینترنت بتوانند مشاهده کنند. اما آیا می‌دانید چه اطلاعاتی از فیس‌بوک شما در معرض دید عموم قرار دارد؟ ابزاری به نام Zesty Facebook Privacy Checker وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن، جواب این سؤال را پیدا کنید. این سایت یک سایت بسیار ساده است که به شما نشان می‌دهد چه اطلاعاتی از فیس‌بوک شما را هر کاربر عادی اینترنت می‌تواند مشاهده نماید. کافی است در سمت راست صفحه، قسمتی از نام یا نام خانوادگی یا ایمیل خود را وارد کرده و دکمه Find Users را بزنید. سپس در نتایج جستجو، خودتان را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا اطلاعات شما نمایش داده شود.

برای اینکه این بهتر بفهمید که چه مشکلاتی ممکن است در اثر عدم تنظیم آگاهانه حریم شخصی در فیس‌بوک پیش بیاید، به سایت OpenBook بروید. در این سایت می‌توانید به جستجو در جدیدترین مطالبی که افراد در حساب فیس‌بوک شخصی‌شان Update کرده‌اند بپردازید. بسیاری از این افراد نمی‌دانستند که با تنظیمات عادی فیس‌بوک، مطلب آنها را هر کسی در اینترنت (و نه فقط دوستانشان) می‌تواند بخواند.

مثال‌های جالبی در این سایت وجود دارد. تصور کنید که در فیس‌بوکتان گفته‌اید از رئیسم متنفرم؛ غافل از اینکه تنظیمات فیس‌بوک شما این اجازه را به هر کسی حتی به رئیس شما می‌دهد تا مطلب شما را بخوانند. بنابراین دفعه‌ی بعد که می‌خواهید مطلبی در فیس‌بوک بنویسید، یاد OpenBook هم باشید و تنظیمات حریم شخصی خود را به هیچ وجه در حالت پیش‌فرض نگذارید تا رئیستان نفهمد از او متنفرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات حریم شخصی در فیس‌بوک به اینجا مراجعه نمایید. شاید بیشتر شما هم مثل من حوصله‌ی خواندن لینک بالا را نداشته باشید. از طرفی، تنظیمات حریم شخصی فیس‌بوک هم روز به روز در حال تغییر است. بنابراین چکار کنیم که تنظیمات ما همیشه مناسب باشند؟

تغییرات مداومی که فیس‌بوک هر چند روز یک بار در تنظیمات امنیتی و حریم شخصی انجام می‌دهد، باعث شده است که این تنظیمات تا حد زیادی از چشم کاربران معمولی پنهان بمانند و در نتیجه بطور ناآگاهانه احتمالاً بخشی از اطلاعات شخصی خود را در معرض دید غریبه‌ها قرار دهند. ابزار کوچکی به نام Reclaim Privacy وجود دارد که فقط با یک کلیک، تنظیمات مربوط به حریم شخصی شما در فیس‌بوک را بررسی کرده و پیشنهادهای مفیدی برای تنظیم مناسب آنها به شما می‌دهد.

برای استفاده از این ابزار، ابتدا به سایت ReclaimPrivacy رفته و بوکمارک سیاه‌رنگ «Scan for Privacy» را کشیده و روی نوار بوکمارک‌های فایرفاکس خود بیاندازید (یا اگر از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، روی این بوکمارک راست‌کلیک کرده و Add to Favorite را بزنید). حالا شما ابزار مورد نیاز را در اختیار دارید. اکنون کافی است به صفحه تنظیمات حریم شخصی خود در فیس‌بوک بروید و وقتی که صفحه مربوطه کاملاً بالا آمد، دکمه‌ای که قبلاً بوکمارک (یا Favorite) کرده بودید را بزنید. چند لحظه صبر کنید تا این ابزار، تنظیمات حریم شخصی شما را بررسی کرده و ایراداتی که وجود دارد را به شما گزارش نماید. استفاده از این ابزار کاملاً رایگان بوده و نیاز به هیچ‌گونه ثبت‌نامی هم ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد